Lanson uudisti samppanjabrändiään

Uudistunut Lansonin samppanjavalikoima sisältää 10 viiniä, joista Alkon vakiovalikoimaan kuuluvat le Black Label Brut ja le Green Bio Organic samppanjat.


 

Hartwallin maahantuoma Lanson on yksi vanhimmista Champagnen alueen samppanjanvalmistajista. Viime vuonna 260-vuotisjuhlaa viettänyt Lanson on panostanut viime vuosina samppanjoidensa laadun kehittämiseen, ja nyt juhlavuotenaan brändin uudistamiseen ja valikoiman yhtenäistämiseen. Uudistunut Lansonin samppanjavalikoima sisältää 10 viiniä, joista Alkon vakiovalikoimaan kuuluvat le Black Label Brut ja le Green Bio Organic samppanjat.

 

Viinien korkealuokkaisuus avainasemassa

 

Lansonin tärkein arvo on viinien korkealuokkaisuus. Viinintekijä Hervé Dantan on panostanut laadun kehittämiseen ja esimerkiksi reserve-viinin määrän kasvattamiseen Lansonin vuosikerrattomissa samppanjoissa. Tämän vuoksi viinitalo on investoinut reserve-viinien kypsyttämiseen tarkoitettuun uuteen tammitynnyrikellariin, chai bois’hinTammikypsytys antaa viinille pehmeyttä ja hienostunutta kermaisuutta. Lanson on edelleen uskollinen samppanjan alkuperäiselle valmistustyylille ja välttää valtaosin malolaktista käymistä. Tämän ansiosta Lansonin viini on raikkaampaa, hapokkaampaa ja hedelmäisempää. 

Samppanjatalon viineissä on poikkeuksellisen pitkä kypsytysaika. Esimerkiksi Alkon valikoimassa olevat le Black Label ja le Green Bio Organic ovat kypsyneet sakan päällä neljä vuotta. Pidempi kypsytys tuo samppanjoihin lisää täyteläisyyttä ja kypsyyttä. 

Lanson on erityisen ylpeä siitä, että vakiosamppanjassa, le Black Labelissa, käytettävät rypäleet tulevat 50 % Grand ja Premier Cru -luokitelluilta tarhoilta, joka on poikkeuksellisen korkea osuus vuosikerrattomassa samppanjassa. 

Grande Marque -samppanjataloista ensimmäisenä Lansonin vakiovalikoimaan kuuluu biodynaamisesti viljelty luomusertifioitu samppanja le Green Bio OrganicSe valmistetaan talon oman Bio Suisse -sertifioidun Domaine de la Malmaisonin rypäleistä. 

 

Uudet takaetiketit viestivät alkuperästä läpinäkyvästi

 

Lanson haluaa osoittaa asiantuntijuutensa sekä kertoa talon viinien poikkeuksellisesta laadusta. Pullojen takaetiketteihin on lisätty tieto rypäleiden sekoitussuhteista, sokerin lisäyksestä, pohjavuosikerrasta, reserve-viinien osuudesta, korkinvaihdon päivämäärästä ja pullojen jäljitettävyydestä. 

Rare & Exceptional -sarjan pulloissa tuodaan esiin jokaisen viinin omaa erityispiirrettä: vintage-viineissä vuosikertaa, le Green Label -samppanjassa Lansonin omaa luomutarhaa ja Clos Lansonissa sen ainutlaatuista tarhaa Reimsin sydämessä.

 

Elegantti uudistunut ilme huokuu autenttisuutta 

 

Lansonin samppanjapullojen ulkoasu on uudistunut hienovaraisesti. Uudet etiketit edustavat brändin arvoja ja vahvistavat Lansonin identiteettiä ja historiaa, esimerkiksi korostaen perustamisvuotta 1760. 

Pulloissa on säilytetty Englannin kuningatar Victorian vuonna 1900 myöntämä, ja yhä voimassa oleva, kuninkaallisen samppanjatoimittajan Englannin hovin Royal Warrant -merkki. Lansonin ristitunnus on säilynyt niin ikään samppanjatalon tunnuksena. Ristin on suunnitellut Lansonin perustajan poika vuonna 1798. Risti pohjautuu Maltan ristiin, joka kuvaa ystävällisyyttä ja hyväntekeväisyyttä. 

 

It’s All About Love 

 

Lansonin uudistumista juhlistava kampanja nostaa esiin samppanjatalon uuden tunnuslauseen: It’s All About Love. Siinä kiteytyvät Lansonin ainutlaatuinen rakkaus niin maaperään ja hyvin tehtyyn työhön kuin kestävään rakkauteen, johon kuuluvat yhteisten hetkien jakaminen ja ilon tuottaminen.

Kampanjan pääkuvassa valokuvaaja Julien Oppenheimin tallentamat kädet kannattelevat ikonista Lanson le Black Label Brut -pulloa. Lempeästi samppanjapulloa pitelevät kädet kuuluvat Lansonin viinintekijä Hervé Dantanille, ja ne kertovat suojelusta, anteliaisuudesta ja syvästä inhimillisyydestä. Samppanjan maailmassa kädet muistuttavat myös siitä käsityöstä, jolla jokainen pullo valmistuu. Globaali kampanja jatkuu Lansonin muiden viinien parissa ja kertoo viininviljelijöiden ja huippukokkien käsien kautta tarinoita, jotka tuovat Lansonin samppanjat eloon ympäri maailmaa.

 

Tuotetiedot:

Lanson le Black Label Champagne Brut
hinta 44,99 euroa

Lanson le Green Bio Organic Champagne Brut

hinta 54,99 euroa

Jälleenmyynti: 
Alkon myymälät

Hartwall kertoi asiasta tiedotteessaan 13.10.2020.

 

Lanson le Black Label Champagne Brut. Hinta 44,99 euroa.

 


Lanson le Green Bio Organic Champagne Brut. Hinta 54,99 euroa.


 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Dubai tarjoaa makeaa ja suolaista

Espoon Kivenlahteen kaksi uutta ravintolaa

Punto e Pasta on hyvä lisä Tikkurilan ravintolatarjontaan