Spendrups tuo ruotsalaisia suosikkijuomia

Hyvän mielen brändi Trocadero lanseerattiin vuonna 1953 ja on kasvanut Ruotsin suurimmaksi paikalliseksi virvoitusjuomabrändiksi. 


 

Tänä syksynä juomayritys Spendrups International tuo kaksi ruotsalaisten suosikkijuomaa suomalaisten kauppojen hyllyille. Kapinallinen olut, Pistonhead, ja ikoninen virvoitusjuoma, Trocadero, aloittavat yrityksen Suomen taipaleen.

“Tutkiessamme Suomen markkinoita yllätyimme siitä, kuinka tunnettuja brändimme ovat ja kuinka kiinnostuneita ihmiset ovat kokeilemaan niitä”, kertoo maajohtaja Karri Kauppila. 

Erik Jarnsjö, Spendrups Internationalin toimitusjohtaja, uskoo Suomen nousevan yhdeksi yrityksen merkittävimmistä markkina-alueista.

“Suomen juomamarkkinat ovat valtavat, enkä ole koskaan nähnyt yhtä suurta ruokakaupan olutvalikoimaa kuin täällä. On selvää, että suomalaiset ovat avoimia ja uteliaita erilaisia oluita kohtaan”, toteaa Jarnsjö. Hän arvioi uusille brändeille olevan tilaa. 

“Pitkäaikainen tavoitteemme on kasvaa asiakkaidemme ykköskumppaniksi, joka ymmärtää paikallista kuluttajakäyttäytymistä. Suhtaudumme nöyrästi haasteeseen menestyä kilpaillussa markkinassa”, jatkaa Jarnsjö.

Amerikkalaista lageroluista vaikutteensa saaneita Pistonheadin oluita on myyty vuodesta 2011. Ruotsissa Pistonheadista on kasvanut todellinen menestystuote. Suomessa saataville tulee myös kaksi alkoholitonta olutta: Pistonhead Kustom lager 0,0 % sekä Pistonhead Flat Tire 0,5%. 

“Pistonhead erottuu joukosta yksinkertaisella, mutta näyttävällä pakkaussuunnittelullaan, jossa korostuu tummanpuhuva värimaailma ja pääkallo. Brändiä suosivat ihmiset luonnehtivat, että se nostaa esille heidän sisäisen kapinallisensa. Pistonhead puolustaa luovuutta ja yksilöllisyyttä sekä hauskanpitoa kannustaen ja tukien nuoria lahjakkaita tekijöitä oman Pistonhead Foundation -säätiön kautta”, kuvailee Kauppila.

Hyvän mielen brändi Trocadero lanseerattiin vuonna 1953 ja on kasvanut Ruotsin suurimmaksi paikalliseksi virvoitusjuomabrändiksi. 

Virkistävä juoma poikkeaa muista virvoitusjuomista maullaan, jossa on sekoitus omenaa ja appelsiinia. Trocadero soveltuu pikaruoan kanssa nautittavaksi ja löytyykin useimpien ruotsalaisten pizzerioiden valikoimasta. Suomeen lanseerataan sokeriton Trocadero Zero. 

“Sokerin vähentäminen on vahva kuluttajatrendi, jota haluamme tukea. Kehittäessämme Trocadero Zeroa halusimme juoman maistuvan täsmälleen samalta kuin alkuperäinen versio. Mielestäni saimme aikaan parhaimman makuisen sokerittoman virvoitusjuoman koskaan”, kuvailee Kauppila.

Pistonhead- ja Trocadero-juomat saatavana hyvin varustelluista ruokakaupoista lokakuun alussa 2022.

Spendrups on ruotsalainen panimo- ja juomayritys. Yhtiö kertoi asiasta tiedotteessaan 5.10.2022.





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Dubai tarjoaa makeaa ja suolaista

Espoon Kivenlahteen kaksi uutta ravintolaa

Punto e Pasta on hyvä lisä Tikkurilan ravintolatarjontaan