K-ryhmä jatkaa Bocuse d'Or Finlandin pääyhteistyökumppanina
Suomen seitsemästoista Bocuse d’Or -edustaja maailman vaativimpaan kansainväliseen kokkikilpailuun on Ismo Sipeläinen, jonka luotsaama joukkue voitti 26.9.2023 illalla Suomen Bocuse d’Or karsintakilpailun. Edellisvuosien tapaan K-ryhmä mahdollistaa yhdessä laajan kumppaniverkostonsa kanssa Suomen Bocuse d’Or ‑joukkueen harjoittelumahdollisuudet.
Suomen joukkue Bocuse d’Or -kaudelle 2024–2025
on edustaja Ismo Sipeläinen, assistenttinaan Kaisa Laanemäe ja
valmentajanaan Kristian Vuojärvi. Suomen edustaja selvisi illalla 26.9.
Kespron Messuilla Helsingin Messukeskuksessa järjestetyissä Suomen Bocuse d’Or
karsintakilpailussa, jossa viisi ja puoli tuntia kestäneessä
kilpailusuorituksessa edustuspaikasta mitteli kaksi kandidaattia joukkueineen.
Korkeatasoinen karsintakilpailu
Sipeläisen joukkue voitti kahden joukkueen kamppailuna käydyn Suomen karsinnan
pistemäärällä 813. Toiseksi kilpailuissa tuli Mikko Pakola tiimeineen
pisteillä 783. Eroa jäi ainoastaan 30 pistettä. Maksimipistemäärä oli 1000.
”Karsintakilpailu oli tiukka, mutta erittäin korkeatasoinen. Vastakkain olivat
kaksi erittäin motivoitunutta kandidaattia, joilla molemmilta löytyi Bocuse
d’Or edustajalta vaadittava taitotaso ja ote keittiötyöskentelyyn”, kertoo
K-ryhmän johtaja Mikko Paukkonen, joka toimii myös Bocuse d’Or Academy
Finland ry:n hallituksessa.
Sipeläisen joukkueen harjoittelu Norjan Trondheimissa 19.-20.3.2024 käytäviin
Euroopan-karsintoihin alkaa heti. Trondheimista kymmenen joukkuetta jatkaa
kohti Lyonissa tammikuussa 2025 käytäviin maailman Bocuse d’Or -finaaliin.
Suomen joukkue on viime vuosina päässyt poikkeuksetta Euroopan-karsinnoista
jatkoon.
Harjoittelun mahdollistaa vahva tukijoukko
Tulevalla kilpailukaudella Suomen joukkueen harjoittelumahdollisuudet ja
kilpailun näkyvyyden takaa K-ryhmän keräämä laaja joukko elintarvikealan- ja
ammattilaiskeittiötarvikkeita tarjoavia yrityksiä; Arla Pro, Hellmann’s, HK,
Lantmännen Unibake, E. Ahlström, Hätälä, Järvikylä, Medanta, Metos, Moët &
Chandon ja Paulig PRO. K-ryhmästä mukana ovat Kespro ja K-Citymarket. Bocuse
d’Or näkyy markkinoinnillisena teemana vahvasti kumppaniverkoston omissa
sisällöissä.
"Olemme kilpailukausi kerrallaan edenneet huimasti Bocuse d’Or -kilpailun
tunnetuksi tekemiseksi Suomessa. Kilpailun tukemisella haluamme osoittaa kuinka
korkeatasoista ruoka- ja ravintolaosaamista meiltä Suomesta löytyy ja samalla
nostaa ravintola-alan työpaikkojen arvostusta”, kertoo Paukkonen.
”Toivomme Bocuse d’Orin opettavan suomalaisia arvostamaan laadukkaita
raaka-aineita ja kannustavan heitä myös kokeilemaan uutta kotikeittiöissään”,
jatkaa Paukkonen.
Lähde: K-Ryhmä 27.9.2023
Kommentit
Lähetä kommentti