Olutposti Median omistajavaihdos
![]() |
Jari "Cyde" Hyttinen, Titti Myhrberg ja Anikó Lehtinen. Kuva: Harri Soinila |
Juoma-alan kulttuurimedia Juomaposti saa yrityskaupan myötä uuden vetäjän.
Juoma-alan ilmiöitä laajasti käsittelevä Juomaposti-lehti ja -verkko saavat uuden vetäjän maaliskuussa, kun Provisual Oy:n Jari “cyde” Hyttinen siirtyy osittaisille eläkepäiville ja ja hänen tilalleen uudeksi toimitusjohtajaksi tulee Momentum Advisory Oy:n toimitusjohtaja Titti Myhrberg.
Olutposti Media Oy:n osake-enemmistö (90 %) on myyty Provisual Oy:ltä Momentum Advisory Oy:lle. Juomaposti -lehti ja -verkko ovat osa Olutposti Mediaa. Suomen Olutseura ry jää edelleen omistajaksi 10 % osuudellaan.
Juomapostin tarina alkaa vuodesta 2017, jolloin Jari “cyde” Hyttinen otti käsiinsä silloin Olutpostina -tunnetun median. Sittemmin hän on laajentanut mediaa lehdestä verkkoon, sosiaalisen median kanaviin sekä mm. omaan sovellukseen. Hyttinen on toiminut lehden kustantajana ja verkon päätoimittajana nyt jo seitsemän vuotta.
- Kun aloitin kustantajana, hyppäsin suoraan syvään päätyyn – minulla ei ollut mitään hajua median kustantamisesta, ja käsissä oli lähes konkurssikypsä julkaisu. Motivaationi oli pelastaa Suomen ainoa olutmedia ja tukea juomakulttuuria omalta osaltani. Onneksi sain rinnalleni alan ykkösnimen, Anikó Lehtisen sekä vahvan tuen asiakkailta ja lukijoilta, muistelee Hyttinen. - Nyt Juomaposti on kasvanut merkittävästi niin tuotekategorioissa kuin mediapuolella. Tavoitteemme nostaa Juomaposti uudelle tasolle on onnistunut, ja nyt on minun aikani hellittää hieman ja keskittyä uuteen, täysin eri toimialan projektiin. Olen erittäin iloinen, että Juomaposti-median uudet omistajat ovat vahvoja media-alan osaajia ja että Juomaposti tulee heidän kauttaan kasvattamaan lukijakuntaansa ja yhteistyökumppaneitaan. Kiitän kaikkia, joihin olen saanut tutustua vuosien varrella, sekä kaikkia, jotka ovat tukeneet tätä kulttuurityötä juoma-alan puolesta.
Juomapostin uusi omistaja Titti Myhrberg on kokenut media-alan ammattilainen, jonka omistuksessa ovat myös muun muuassa matkailumediabrändit TopTravels ja Finding Finland. Hänen johdollaan Juomaposti jatkaa kasvuaan ja kehittää edelleen juomakulttuuria palvelevaa mediatarjontaansa.
- Olen enemmän kuin innoissani tästä uudesta tulokkaasta mediaperheeseemme. Aion vaalia juoma-alan perinnemediaa sekä jatkaa toimintaa ylpeästi Cyden jalanjäljissä, kertoo Myhrberg. - Tavoitteenani on kasvattaa levikkiä entisestään ja tehdä brändistä entistä tunnetumpi. Jatkossa myös juoma-alan partnereillamme on saumaton yhteys matkailuun. On ilahduttavaa, että koko Juomapostin tiimi on sitoutunut jatkamaan työtään alaisuudessani, ja yhdessä aiomme saavuttaa suuria asioita.
Juomaposti jatkaa työtään juomakulttuurin kehittämiseksi sekä oluen ja muiden panimojuomien, että tisleiden ja alkoholittomien juomien osalta, nojaten vahvasti ruuan ja juoman yhteiskäyttöön sekä matkailuun, ilmiöitä ja ihmisiä unohtamatta.
Lähde: Nordic Marketing Consultants Oy 28.2.2025
Kommentit
Lähetä kommentti