Kahvikilpailun voittajat palkittiin Ruokamessuilla

Good Life Coffee Roastersin Lauri Pipisellä oli syytä hymyyn. Paahtimon kahvit voittivat sekä vaalea paahto- että tumma paahto -sarjan Kahveista Parhain -kilpailussa Ruokamessuilla.

 

 

Helsingin Messukeskuksessa järjestettävillä Ruokamessuilla käytiin tänään Kahveista Parhain -kilpailun finaali. Kilpailussa kahveja arvioitiin niiden maun, aromin ja laadun perusteella.

 

Kahveista Parhain -kilpailu miteltiin kolmessa eri sarjassa.

Paras vaalea paahto -sarjan voitti selkeästi Good Life Coffee Roastersin etiopialainen Danche Washed -kahvi. Raadin mukaan kahvi on lempeä, pehmeä, moniulotteinen ja makea. Siitä löytyi kukkaisuutta ja aromikkuutta. Kahvin tasainen ja miellyttävä jälkimaku sekä mehukas suutuntuma saivat kiitosta. Paahdon ansiosta kahvin maut tulivat esille intensiivisesti.

Paras tumma paahto/espresso -sarjan kisa oli erityisen tiukka. Voittajaksi tuli niin ikään Good Life Coffee Roasters -paahtimon kahvi, ruandalainen Shyira Honey. Raati kehui kahvin marjaisuutta ja mausteisuutta luonnehti sen muistuttuvan tummaa suklaakakkua. Kahvin pehmeä ja huumaava tuoksu sekä täyteläinen suutuntuma ja ryhdikäs maku tekivät raatiin vaikutuksen.

Tumma paahto/espresso -sarjassa kunniamaininnan sai vain pisteen päähän voittajasta jäänyt Dash Coffee -paahtimon ruandalainen Hingakawa Women’s Cooperative -kahvi. Raati kuvailee kahvia pehmeäksi, tasapainoiseksi ja lempeäksi. Kahvista löytyi maitosuklaan, pähkinän, keltaisten kivihedelmien ja rusinan makuja sekä paksua suutuntumaa.

Paras pakkaus -tittelin vei nimiinsä Pirkanmaan paahtimon Kenya Karimikui AA. Voittajapakkaus erottuu hyllyssä selkeänä ja houkuttelevana kahvipakettina, jossa on kaunis ja graafisesti viimeistelty ulkoasu. Pakkauksessa on selkeästi esitetty tärkeät tiedot, kuten paahtoaste ja kierrätysohjeet, ja se pysyy hyvin pystyssä. Pakkauksessa kerrotaan kiinnostavasti paahtimosta ja brändistä, mikä tekee siitä kuluttajaystävällisen ja luotettavan.

Kunniamaininnan sai Lykke Kahvitilojen Happiness-kahvin pakkaus. Pakkaus on informatiivinen, ja sen vaahtokarkkimaisuus vie makunystyrät erilaisiin ajatuksiin ja vetoaa tunteisiin. Paahtimo käyttää pakkausta erinomaisesti brändäyksessä. Pakkaukset ovat sympaattisia ja herättävät tunteita.

Ruokamessut jatkuvat Helsingin Messukeskuksessa vielä huomenna sunnuntaina 13.4. klo 10–17.

Lähde: Messukeskus 12.4.2025


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Dubai tarjoaa makeaa ja suolaista

Espoon Kivenlahteen kaksi uutta ravintolaa

Punto e Pasta on hyvä lisä Tikkurilan ravintolatarjontaan